home   rehabilitace psů   dornova metoda   tejpování zvířat   kontakty

Dornova metoda u zvířat

Dornova metoda se hojně využívá především ve fyzioterapii lidské, našla si však cestu i k zvířecím pacientům a dobře se osvědčila. Jde o velice jemnou manuální terapii pohybového aparátu. V podstatě jde o navrácení obratlů či kloubů do správné pozice, ale metoda neovlivňuje pouze kosti a klouby, ale také svaly, fascie, vazy, šlachy nebo nervovou soustavu. Dornova metoda má kořeny v Bavorsku u Dietra Dorna, což byl zemědělec, který si při práci zablokoval páteř a z této situace ho dostal člověk s laickou znalostí fyzioterapie, od kterého se posléze pan Dorn začal učit.
Dornova metoda

Užitečnost této metody začíná již u prevence a využívá se zejména u psů. Například pro riziková plemena, která mají dědičně dané potíže s pohybovým ústrojím je Dornova metoda jako dělená. Zároveň má skvělé uplatnění například u skřípnutých nervů nebo u mírného vyhřeznutí ploténky, samozřejmě je vždy potřeba vše konzultovat s odborníkem, neprovádějte tuto metodu sami z domova. Dornova metoda má také skvělé uplatnění u funkční blokády páteře a periferních kloubů.

Dornova metoda v praxi

Pro použití v praxi, je nutná skvělá znalost anatomie zvířete, cit v ruce a samozřejmě zkušenosti. Pohyby při terapii jsou plynulé, rozhodně ne trhavé nebo páčivé. Vždy se ošetřuje celé tělo zvířecího pacienta, napravit jen jednu část těla nestačí, to znamená všechny klouby i celá páteř. Dornova metoda je velice bezpečná a pro zvířata trpící bolestí kvůli blokádě nebo jinou poruchou pohybového aparátu, je účinným východiskem. Majitelé psů obvykle pozorují výsledek terapie již druhý den, uvolnění má na zvíře také psychologický účinek, kdy úleva od bolesti znamená jeho větší spokojenost a psychickou pohodu.

Dornova metoda je terapie na delší čas. Je bezbolestná a jakýkoliv projev bolesti je nežádoucí. Několik dnů po terapii by měl být váš pes v klidu a nenamáhat se. Může se vyskytnout mírná bolest po terapii, ale není se čeho obávat, ta může postihnout i lidi.