home   rehabilitace psů   dornova metoda   tejpování zvířat   kontakty

Tejpování zvířat

tapekůňTejpování je metoda fyzioterapie, která se v posledních letech těší velké popularitě. Barevné proužky s fyzioterapeutickým efektem můžeme vidět nejen na sportovcích, ale také na lidech trpících bolestmi kloubů, zad či svalů. Tejpování se však netýká pouze lidí, rozmáhá se také tejpování zvířat a to zejména domácích mazlíčků a koní. Efekt má pružná tejpovací páska stejný, jako u lidí. Při aplikaci je tedy podstatné nadzvednutí kůže, podkoží a fascií, dosáhneme tak vytvoření prostoru mezi svalem a již zmíněnými vrstvami a tak docílíme zvýšení krevní a mízní cirkulace v postiženém místě. Tím dochází k uvolnění místa, úlevě od bolesti a rychlejší regeneraci postižené oblasti.

Tejpování koní

Tejpování zvířat se v zahraničí praktikuje již delší dobu a stejně jako tejpování lidí k nám postupně přichází i tejpování našich čtyřnohých miláčků. Jak již výše zmiňujeme, způsob fungování elastické tejpovací pásky je stejný jak u lidí, tak i u koní. Tejpování koní se ze široka používá zejména v případě bolestí zad či kloubů. Vhodné je také pro zmírnění otoků, dále se používá jako podpůrná terapie po úrazech či operacích a vliv má také na bolavé a namožené svalstvo

Pro aplikaci tejpu je však potřeba znát anatomii koňského těla. Bez těchto konkrétních znalostí je šance, že tejp nalepíte správně mizivá. V neposlední řadě je důležitá délka srsti u zvířete. Ideální je žádná srst, pro správné fungování tejpovací pásky je nutný kontakt s kůží.